Üzleti feltételek (ÁSZF)
Üzleti feltételek
A VÁLLALAT ÁLTALÁNOS ÜZLETI FELTÉTELEI
FABU s. r. o.
székhely: Družstevná 2500/12, 921 01 Piešťany,
azonosítószám: 50 798 561, adószám: 2120516519, áfa adószám: SK2120516519
bejegyzett bíróság Trnava, betét sz. 40058/T
(a továbbiakban: társaság)
áruk értékesítése a következő internetes címen található online áruházon keresztül: https://nesling.hu/
- cikk
Általános rendelkezések
1.1 A FABU s kereskedelmi társaság jelen általános szerződési feltételei (a továbbiakban: „Általános Szerződési Feltételek”)s. r. o., székhelye: Družstevná 2500/12, 921 01 Piešťany, Cégazonosító: 50 798 561, ÁFA-szám: 2120516519, ÁFA-azonosító: SK2120516519 bejegyzett kerület. bíróság Trnava, betét sz. 40058/T (a továbbiakban: FABU s. r. o.) szabályozza a szerződő felek kölcsönös jogait és kötelezettségeit, azaz a FABU s. r. o.ról, és más természetes vagy jogi személy, az adásvételi szerződés létrejötte előtt és annak megkötésekor, valamint a szerződő felek azon jogai és kötelezettségei, amelyek a FABU s.r.o. társaság között mindig létrejött adásvételi szerződés alapján keletkeznek. Eladóként és más természetes vagy jogi személy vevőként, mindezt a FABU s.r.o. által üzemeltetett online áruházon keresztül történő áruértékesítéssel kapcsolatban. a https://pihenesateraszon.hu/ internetes címen (a továbbiakban: "online áruház").
1.2 Az üzletkötési feltételek tovább szabályozzák a szerződő felek jogait és kötelezettségeit az eladó webáruházának igénybevétele során, valamint az ezzel kapcsolatos egyéb jogviszonyokban.
1.3 Jelen szerződési feltételek szövegét az eladó egyoldalúan módosíthatja vagy kiegészítheti. Ez a rendelkezés nem érinti a szerződő felek azon jogait és kötelezettségeit, amelyek a szerződési feltételek korábbi változatának érvényességi ideje alatt keletkeztek.
1.4 A feltételek szabadon hozzáférhetők a https://pihenesateraszon.hu/ internetes címen, ezért a vevő jogosult azokat archiválni és sokszorosítani. Ezen túlmenően az üzleti feltételeket a megrendelés és a számla kézhezvételével együtt kézbesítjük a vásárló e-mail címére.
1.5 A cég elérhetőségei:
FABU s. r. o., székhelye: Družstevná 2500/12, 921 01 Piešťany, Cégazonosító: 50 798 561, ÁFA-szám: 2120516519, ÁFA-azonosító: SK2120516519 bejegyzett kerület. bíróság Trnava, betét sz. 40058/T, email: info@pihenesateraszon.hu, mobil/telefon: +36 301 292 588
(a továbbiakban "üzlet")
1.6 Felügyeleti hatóság:
Szlovák Kereskedelmi Felügyelet (SOI)
SOI Felügyelőség a Trnava régióban
Pekárska 23, 917 01 Trnava 1
Felügyeleti Osztály
telefon: 033/3212 527, 033/3212 521
fax: 033/3212 523
- cikk
Szerződő felek és az adásvételi szerződések típusai
2.1 Az eladó mindig a FABU s. r. o., székhelye: Družstevná 2500/12, 921 01 Piešťany, Cégazonosító: 50 798 561, ÁFA-szám: 2120516519, ÁFA-azonosító: SK2120516519 bejegyzett kerület. bíróság Trnava, betét sz. 40058/T (a továbbiakban: eladó). Az eladó olyan gazdálkodó szervezet, amely a https://pihenesateraszon.hu/ online áruházban meghatározott és kínált áruk értékesítésével foglalkozik, névvel és leírással.
2.2 Vevő lehet az a természetes személy, aki a szerződés megkötése és teljesítése során nem kereskedelmi vagy egyéb üzleti tevékenysége körében jár el (a továbbiakban: fogyasztó). Ilyen esetben az ún. adásvételi szerződés jön létre. fogyasztói szerződést a Polgári Törvénykönyv 52. és azt követő §-aiban foglaltak szerint (módosított 40/1964. sz. tv.).
2.3 Abban az esetben, ha a vásárló fogyasztó, az eladó és a fogyasztó között a webáruházon keresztül létrejött adásvételi szerződésre a jelen szerződési feltételekben foglaltak az irányadók, a feltételekben kifejezetten nem szabályozott kérdésekben pedig a vonatkozó általánosan alkalmazandó jogszabályok, így különösen a törvény 1. sz. 40/1964 Coll. Polgári törvénykönyv.
2.4 Vevő lehet az a természetes vagy jogi személy is, aki a szerződés megkötése és teljesítése során kereskedelmi vagy egyéb üzleti tevékenysége körében jár el (a továbbiakban: vállalkozó).
2.5 Abban az esetben, ha a vevő vállalkozó, az eladó és a vállalkozó között az internetes áruházon keresztül létrejött adásvételi szerződésre a jelen üzletszabályzat rendelkezései az irányadók, kivéve, ha jelen üzletszabályzat kifejezetten másként rendelkezik, és az üzletszabályzatban kifejezetten nem szabályozott kérdésekben a vonatkozó általánosan alkalmazandó jogszabályok, így különösen a Kereskedelmi törvénykönyv (513/1991. sz. törvény, módosításokkal) az irányadóak.
2.6 Azokban az esetekben, amikor az eladó webáruházán keresztül történő adásvételi szerződés megkötésekor nem szükséges különbséget tenni a vállalkozó és a fogyasztó között, ezekre a jogalanyokra a jelen feltételekben együttesen „vevő”-ként hivatkozunk.
- cikk
Adásvételi szerződés megkötésének módja
3.1 Az eladó az eladásra kínált árut a webáruházában közzéteszi, beleértve az egyes megajánlott áruk árait is. A webáruház honlapján megjelenített áruk teljes vételára (a továbbiakban: áru ára) tartalmazza az általános forgalmi adót és minden egyéb adót. Az akciós ajánlat és az áruk árai a webáruházban való megjelenésükig érvényesek. Az eladó fenntartja a jogot, hogy az áru árát bármikor módosítsaaz eladó által üzemeltetett webáruházban jelen feltételek szerint. Az áru árának előző mondat szerinti változása nem vonatkozik az árváltozás előtt megkötött adásvételi szerződésekre, függetlenül attól, hogy az árut még nem szállították ki.
3.2 Az adásvételi szerződés a vevő által az eladónak megküldött ajánlat alapján jön létre, kitöltött és az eladó honlapján keresztül elküldött űrlapon, akinek megküldte az ajánlatot a megkötésére. A szerződés tárgya a vásárló által megjelölt áru tulajdonjogának átruházása a jelen megrendelésben meghatározott vételárért és feltételek mellett (a továbbiakban: megrendelés).
3.3 A vásárló az alábbi módokon rendeli meg az árut:
ügyfélfiókján keresztül, ha korábban regisztrált a webáruházban,
a megrendelőlap regisztráció nélküli kitöltésével.
egyénileg az eladó e-mailben vagy telefonon történő megkeresésével, különösen egyedi gyártású áruk esetén
3.4 A vásárló webáruházban történő regisztrációja alapján a vásárló a felhasználói fiókban hozzáférhet felhasználói felületéhez. Felhasználói felületéről a vásárló megrendelheti az árut (a továbbiakban: vásárlói fiók).
3.5 A vásárló az online áruházban történő regisztrációkor és az áruk megrendelésekor minden szükséges adatot helyesen és a valóságnak megfelelően megad. A vásárló által a vevő fiókjában és az áru megrendelésekor megadott adatokat az eladó helyesnek tekinti. A vevő téves és valótlan adatait a vevő ellen értelmezzük. A megrendelés érvényességének feltétele a megrendelőlapon minden kötelező adat kitöltése.
3.6 A felhasználói fiókhoz való hozzáférést elektronikus cím és jelszó biztosítja. Javasoljuk, hogy a vevő bizalmasan kezelje a felhasználói fiókjához való hozzáféréshez szükséges információkat, és tudomásul veszi, hogy az eladó nem felelős azért, hogy ezeket az információkat a vevő harmadik fél számára hozzáférhetővé tegye.
3.7 Vevő tudomásul veszi, hogy a felhasználói fiók nem biztos, hogy folyamatosan elérhető, különös tekintettel az eladó hardver- és szoftvereszközeinek szükséges karbantartására, illetve harmadik személyek hardver- és szoftvereszközeinek szükséges karbantartására.
3.8 A megrendelés elküldését követően az eladó elektronikus rendszerében található e-mail címre automatikusan generált üzenet érkezik a megrendelés beérkezéséről (a továbbiakban: „megrendelés kézbesítési visszaigazolás”). Szükség esetén lehetőség van a vevő megrendelésével kapcsolatos minden további információ elküldésére a vásárló e-mail címére. A szállítási visszaigazolás azt tartalmazza, hogy a rendelést az eladóhoz kézbesítették. A vevőnek az adásvételi szerződés eladó általi megkötésére irányuló javaslatának elfogadásával (a továbbiakban: „megrendelés elfogadása”) az adásvételi szerződés létrejön.
3.9 A megrendelés elfogadása tartalmazza az adásvételi szerződés tárgyát képező áru megnevezésére és specifikációjára vonatkozó információkat, további információkat az áru áráról, az áru várható szállítási idejére vonatkozó információkat, a megnevezést valamint az áru szállítási helyére vonatkozó információk, valamint az áru lehetséges áráról, feltételeiről, módjáról és időpontjáról, az áru szállításának módjáról és időpontjáról a vevő számára az áru megbeszélt szállítási helyére, az eladó adatai (cégnév, székhely, azonosító szám, cégjegyzéki szám, stb.), esetleg egyéb szükséges adatok.
3.10 Az adásvételi szerződés a megrendelés elfogadásának elektronikus vagy írásos vevő részére történő kézbesítésével jön létre.
3.11 Az áruk megrendelésének folyamata
Az online áruházban történő árurendeléshez a vásárló a mennyiség, szín és méret kiválasztása után a kívánt árutípus mellett a „Kosárba tesz” elemre kattint. Ezt követően a „Kosár” elemre kattintva a vásárló a megrendelőlaphoz jut, amely az alábbiakban felsorolt lépésekből áll
a „Kosár” lépésben a vásárló láthatja az általa kosárba tett összes árut, ebben a lépésben ellenőrizheti és szerkesztheti a kosár tartalmát;
a "Szállítás és fizetés" lépésben a vevő kiválasztja a szállítási módot és a fizetési módot;
az „Információ” lépésben adja meg adatait az áru kiszállításához, vagy jelentkezzen be ügyfélfiókjába;
A vevő a „Tovább” gombbal válthat az egyes lépések között
Kötelező érvényű árurendelés esetén a vevő a „megrendelés fizetési kötelezettséggel küldése” lehetőséget választja. E lépés előtt azonban a vásárlónak lehetősége van megismerkedni a feltételek szövegével és a személyes adatok védelmére vonatkozó szabályokkal. A fizetési kötelezettséggel járó megrendelés elküldése előtt a vevő megjelölésével megerősíti: megismertem a feltételeket. A fizetési kötelezettséggel járó megrendelés elküldése előtt a vásárló a megjelöléssel igazolja: ismerem a személyes adatok védelmének szabályait.
3.12 Abban az esetben, ha a vevő saját kezdeményezésére adásvételi szerződés megkötését kéri az eladótól más távoli kommunikációs eszközzel, ideértve az eladó online áruházán kívüli telefonos vagy e-mailes adásvételt is (különös tekintettel az egyedi gyártású áruk megrendelésének lebonyolítására) :
- a) Az eladó e-mailben visszaigazolást küld a vevőnek a javasolt adásvételi szerződés tartalmával és jelen általános szerződési feltételekkel, beleértve a követelést is. megrendelést és a vonatkozó mellékleteket.
- b) A vásárló a megrendelést e-mailben küldi el az eladónak arra az e-mail címre, amelyről az előző levél szerinti visszaigazolást kapta;
- c) A vásárlónak lehetősége van megerősíteni, hogy megismerte az általános szerződési feltételeket és a személyes adatok védelmére vonatkozó szabályokat.
Az e bekezdésben említettektől eltérő esetekben, a vevő kezdeményezésére más távközlő eszközzel – ideértve a telefont is – történő adásvételi szerződés megkötésekor jelen általános szerződési feltételek rendelkezéseit kell megfelelően alkalmazni, figyelemmel a vevő kezdeményezésére. a körülmények és az alkalmazott kommunikációs eszközök.
3.13 Az eladó tájékoztatja és a vevő tudomásul veszi, hogy az online áruház webböngészőn keresztüli használata, ideértve a rendelések létrehozását, valamint az eladóval való telefonos kapcsolatfelvételt, összefügghet az internethez való csatlakozás költségeivel ( adatátviteli díj ellenében) és/vagy telefonhívások költsége az ügyfél által igénybe vett szolgáltató díjszabása szerint. Ezeket a költségeket a vásárló maga fedezi.
3.14 Az adásvételi szerződés szlovák nyelven jön létre. Az adásvételi szerződés meghatározott időtartamra, a megkötött szerződésből eredő kölcsönös kötelezettségek és követelések rendezéséig jön létre. A szerződő feleket a megkötött adásvételi szerződés és az abban foglalt kötelezettségek annak érvényességi idejére kötik.
3.15 Az eladó biztosítja az áruk rendelkezésre állását és az adásvételi szerződés teljesítését. Teljesítés lehetetlensége esetén és egyéb, jogszabályban meghatározott helyzetekben jelen feltételek 7.19. pontjában foglaltak alkalmazhatók.
3.16 A megrendelés összértéke tartalmazza a vevő által választott opcionális fizetős szolgáltatások árát, szállítási költségét és esetlegesen egyéb költségeit. Az eladó meghatározhat egy minimális rendelési limitet, amely felett a vevő nem fizet szállítási költséget. A vevő a megrendelés tárgyát képező áru teljes áráról (beleértve az általános forgalmi adót és egyéb adókat), valamint a szállítási árról (beleértve a szállítási, szállítási és postaköltségeket is) a megrendelés létrehozásakor értesül, így pl. az a pillanat, amikor a vevő kifejezi akaratát, hogy magára nézve kötelezőnek tekintse az adásvételi szerződést.
- cikk
Áru szállítása és kiszállítása (szállítási rendelés)
4.1 Az áruk kiszállítása a Szlovák Köztársaság területére és kiválasztott országokba lehetséges, amelyek az internetes áruház „Szállítás és fizetés” fülén találhatók.
4.2 Az áru vevő részére történő szállítása díjköteles, hacsak az adásvételi szerződés másként nem rendelkezik. A felajánlott szállítási módok és az áruk kiszállításának árai a megrendelés folyamatában a webáruház „Szállítás és fizetés” fülében kerülnek feltüntetésre, még akkor is, amikor a vásárló kifejezi az adásvételi szerződésben vállalt kötelezettségét.
4.3 Az elérhető szállítási módok a vevő által választott fizetési módtól függhetnek.
4.4 Az áru vevő részére történő szállításának határideje a szerződés megkötésétől számított legfeljebb 30 nap, kivéve, ha az eladó és a vevő másként állapodtak meg. Ha az eladó az áruszállítási kötelezettségének az első mondatban meghatározott határidőn belül nem tesz eleget, és az árut a vevő által biztosított további ésszerű határidőn belül sem szállítja ki, a vevőnek jogában áll elállni a szerződéstől. Egyedi áru rendelése esetén az eladó a megrendelt árut a megbeszélt határidőn belül, ha nem egyeztetik, a körülményeknek megfelelő határidőn belül beszerzi.
4.5 A webáruházban vásárolt áruk kiszállításának módjait az eladó az alábbiak szerint határozza meg:
EXPRES ONE SLOVAKIA val történő szállítás esetén a megvásárolt árut a Express One Slovakia s.r.o., so sídlom Senecká cesta 1, 900 28 Ivanka pri
Dunaji, IČO: 31 342 621, fuvarozó cégen keresztül szállítjuk ki a vevőnek, Szlovák Köztársaság (a továbbiakban: EXPRES ONE) a vevő megrendelésben megadott szállítási címére,
4.6 Abban az esetben, ha az árukat az online áruházból az EXPRES ONE cégen keresztül szállítják, a szállítást az EXPRES ONE cég feltételei szabályozzák, amelyeket a http:// expressone.sk internetes címen tesznek közzé. O-spolocnosti/Prepravne-podmienky.html .
4.7 Ha az áru jellegéből következik, az áruval együtt a vevőt használati utasítással és jótállási jegygel látják el.
4.8 Készpénz nélküli fizetés esetén az áru vevő részére történő kiszállításának feltétele a vételár teljes megfizetése.
4.9 Javasoljuk, hogy az áru átvételekor a vásárló, vagy az általa meghatalmazott személy alaposan ellenőrizze, hogy az áru csomagolása nem sérült-e. A szállítási csomagolás vagy az áru nyilvánvaló sérülése esetén azt javasoljuk, hogy ne vegye át a küldeményt. Ha ennek ellenére úgy dönt, hogy átveszi a küldeményt, javasoljuk, hogy közvetlenül a helyszínen írjon a szállítmányozó cégnekcom (futár által) a szállítás során észlelt hibák nyilvántartása.
- cikk
Vételár és fizetési feltételek
5.1 A vevő köteles megfizetni az eladónak az áruért a teljes vételárat és az áru kiszállításának árát az eladó által elfogadott megrendelés (megkötött szerződés) szerint. A webáruházban feltüntetett vételárak az egyes árufajtáknál már tartalmazzák az általános forgalmi adót az aktuális törvényes összegben. Az áru kiszállításának ára mindig a megrendelés során kerül feltüntetésre a webáruház „Szállítás és fizetés” rovatában.
5.2 A Vevő az áru teljes vételárát és az áru szállítási díját az adásvételi szerződés szerint az alábbi módokon fizetheti meg:
készpénz nélküli átutalással az eladó bankszámlaszámára. SK68 0200 0000 0038 2394 4751, VÚB a.s. (SUBASKBX) (a vevő vételár fizetési kötelezettsége akkor teljesül, amikor a megfelelő összeg jóváírásra került az eladó számláján)
készpénzben az áru átvételekor (ha az árut utánvéttel szállítják)
fizetési kártyával az áru átvételekor (ha az árut utánvéttel szállítják)
5.3 Az eladó az adásvételi szerződés alapján teljesített fizetésekről adóbizonylatot - számlát - állít ki a vevőnek. Az eladó az általános forgalmi adó fizetője. Az adóbizonylatot - az eladó által a vevőnek kiállított számlát, az eladó a megrendelés elfogadásával és a feltételekkel együtt elektronikus formában megküldi a vevőnek a vevő e-mail címére.
5.4 A vételár és az áru vevő részére történő szállítási díjának banki díjaira a vevő és a vevő bankja közötti szerződés az irányadó. Figyelmeztetjük a vásárlót, hogy az áru szállítási költségeire vonatkozó információkat egyértelműen feltüntetik az áru megrendelésének folyamatában, és a fuvarozó/szállítási szolgáltatás/szállítási mód megválasztásától függ.
Tulajdonjog fenntartása
5.5 Az áru az eladó birtokában marad mindaddig, amíg a vevő a vételár teljes összegét meg nem fizeti.
5.6 Ezen áruk harmadik féllel szembeni letétként történő felhasználása az eladó előzetes írásbeli hozzájárulása nélkül kizárt. A vevő joga az áruk feldolgozására, felhasználására vagy eladására akkor szűnik meg, amikor bármely fizetése leáll, vagy amikor csődeljárás, szerkezetátalakítási vagy felszámolási eljárás kezdődik. A tulajdonjog-fenntartás alá eső áruk feldolgozása esetén az eladó társtulajdont szerez az új árura az abban foglalt lefoglalt áru elszámolási áráig. A vevő ezzel a lefoglalt áru továbbértékesítéséből adódó követelést érvényesíti az eladónak, annak ellenére, hogy az árut tovább feldolgozták. Az eladó kérésére a vevő köteles megjelölni az érintett, adós státusszal rendelkező harmadik személyeket, és értesíteni őket az engedményezésről.
- cikk
Elállás a szerződéstől
6.1 A fogyasztónak minősülő vevő szerződéstől való elállására a Szt. vonatkozó rendelkezései az irányadók. 102/2014. a fogyasztóvédelemről a távollevők között kötött szerződés vagy az eladó telephelyén kívül kötött szerződés alapján történő áruértékesítés vagy szolgáltatásnyújtás során, valamint egyes törvények későbbi jogszabályokkal módosított módosításáról.
6.2 A fogyasztó a távollevők között kötött, illetve az eladó telephelyén kívül kötött szerződéstől 14 napon belül elállhat:
- áru átvétele
- szolgáltatási szerződés megkötése ill
- nem fizikai adathordozón továbbított elektronikus tartalom szolgáltatására vonatkozó szerződés megkötése
ha az eladó a 3. § bek. szerinti tájékoztatási kötelezettségét időben és megfelelően teljesítette. 1 levél h) sz. 102/2014.
6.3 Ha az eladó a fogyasztót a 3. § bek. 1 levél h) sz. 102/2014. ezen túlmenően, de legkésőbb a 7.2. pont szerinti szerződéstől való elállási határidő kezdetétől számított 12 hónapon belül a szerződéstől való elállási határidő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amikor az eladó a tájékoztatási kötelezettségét kiegészítette.
6.4 Ha az eladó nem adott tájékoztatást a fogyasztónak a 3. § bek. 1 levél h) sz. 102/2014. pont szerinti pótidőszakban. 7.3. pontja szerint az elállási határidő a 7.2. pont szerinti elállási időszak kezdetétől számított 12 hónap és 14 nap elteltével jár le.
6.5 Az árut akkor kell a fogyasztó által átvettnek tekinteni, amikor a fogyasztó vagy az általa megjelölt harmadik személy – a fuvarozó kivételével – a megrendelt áru minden részét átveszi, vagy ha:
- a) a fogyasztó által egy megrendelésben megrendelt árut külön szállítják, az utoljára leszállított áru átvételének pillanatában,
- b) több részből vagy darabból álló árut szállít az utolsó rész vagy utolsó darab átvételének pillanatában,
- c) az árut a meghatározott időszakban, az első leszállított áru átvételének időpontjában ismételten szállítja.
6.6 A fogyasztó az elállási határidő lejárta előtt is elállhat a szerződéstől, amelynek tárgya az áru kiszállítása.
6.7 A fogyasztó nem állhat el a szerződéstől, amelynek tárgya:
- a) szolgáltatás nyújtása, ha annak nyújtása a fogyasztó kifejezett hozzájárulásával kezdődött, és a fogyasztó kijelentette, hogy megfelelően tájékoztatták arról, hogy e hozzájárulásának kifejezésével elveszíti az 1. sz. a szerződés felmondása a szolgáltatás teljes körű teljesítése után, és ha a szolgáltatást teljes mértékben nyújtották,
- b) olyan áru értékesítése vagy szolgáltatás nyújtása, amelynek ára a pénzpiaci árak mozgásától függ, amelyet az eladó nem tud befolyásolni, és amely a szerződéstől való elállás időtartama alatt fordulhat elő,
- c) a fogyasztó különleges igényei szerint készült áru, méretre készített áru vagy kifejezetten egy fogyasztónak szánt áru értékesítése,
- d) olyan áruk értékesítése, amelyek gyorsan romlanak vagy romlanak,
- e) olyan védőcsomagolásba zárt áru értékesítése, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból nem alkalmas visszaküldésre, és amelynek védőcsomagolása a kiszállítást követően törött
- f) olyan áru értékesítése, amely természeténél fogva a szállítást követően elválaszthatatlanul keveredhet más árukkal,
- g) olyan szeszes ital értékesítése, amelynek áráról a szerződéskötéskor állapodtak meg, de szállításuk legkorábban 30 nappal később teljesíthető, és ára a piaci ármozgástól függ, amelyet az eladó nem tud befolyásolni,
- h) olyan sürgős javítások vagy karbantartások elvégzése, amelyeket a fogyasztó az eladótól kifejezetten kért; ez nem vonatkozik a szolgáltatási szerződésekre és azokra a szerződésekre, amelyek tárgya a javításhoz vagy karbantartáshoz szükséges alkatrészeken kívüli áruk értékesítése, ha azokat az eladó fogyasztói látogatása során kötötték, és a fogyasztó nem rendelte meg ezeket a szolgáltatásokat vagy árukat előleg,
- i) védőcsomagolásban árusított hangfelvétel, videofelvétel, audio-vizuális felvétel vagy számítógépes szoftver értékesítése, ha a fogyasztó ezt a csomagolást kibontotta,
- j) időszaki kiadványok értékesítése, kivéve az előfizetési szerződésen alapuló értékesítést és a nem védőcsomagolásban szállított könyvek értékesítését,
- k) szállásszolgáltatás nem lakhatási, áruszállítási, autóbérlési, vendéglátói, vagy szabadidős tevékenységhez kapcsolódó szolgáltatási célú szolgáltatásnyújtás, amelynek értelmében az eladó vállalja, hogy ezeket a szolgáltatásokat a megbeszélt időpontban vagy a szerződésben meghatározott határidőn belül nyújtja. egyeztetett határidő,
- l) elektronikus tartalom nem fizikai adathordozón történő szolgáltatása, ha annak nyújtása a fogyasztó kifejezett hozzájárulásával kezdődött, és a fogyasztó kijelentette, hogy megfelelően tájékoztatták arról, hogy hozzájárulásának kifejezésével elveszíti a szerződéstől való elállás jogát.
A szerződéstől való elállás jogának gyakorlása
6.8 Ha a fogyasztó úgy dönt, hogy eláll a szerződéstől, ezt úgy kell megtennie, hogy az elállási nyilatkozatot írásban kézbesíti az eladó székhelye szerinti címre, amelyet a FABU s. r. o., székhelye: Družstevná 2500/12, 921 01 Piešťany, vagy elektronikusan az eladó e-mail címére: info@pihenesateraszon.hu; ha a szerződést szóban kötötték, a fogyasztó szerződéstől való elállási jogának gyakorlásához elegendő a fogyasztó szerződéstől való elállási szándékát kifejező világosan megfogalmazott nyilatkozata (a továbbiakban: elállási nyilatkozat). A fogyasztó a szerződéstől való elálláshoz a jelen feltételek melléklete szerinti nyomtatványt használhatja fel. Az eladó javasolja a fogyasztónak, hogy az elállási nyilatkozatban tüntesse fel a visszatérítési számlaszámot vagy címet, ellenkező esetben a fizetés a fogyasztó által használt fizetési móddal történik.
6.9 A szerződéstől való elállási határidőt betartottnak kell tekinteni, ha a szerződéstől való elállási nyilatkozatot legkésőbb a határidő utolsó napjáig megküldték az eladónak. jelen cikk 7.1.
6.10 A fogyasztó köteles az árut visszaküldeni, vagy átadni az eladónak vagy az eladó által az áru átvételére meghatalmazott személynek, legkésőbb a szerződéstől való elállástól számított 14 napon belül. Ez nem vonatkozik arra az esetre, ha az eladó személyesen vagy az általa meghatalmazott személyen keresztül kívánja átvenni az árut. Az első mondat szerinti határidőt betartottnak kell tekinteni, ha az árut legkésőbb a határidő utolsó napján átadták szállításra.
Az eladó kötelezettségei a szerződéstől való elálláskor
6.11 Az eladó köteles indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb a szerződéstől való elállási nyilatkozat kézbesítésétől számított 14 napon belül visszatéríteni a fogyasztónak a szerződés alapján vagy azzal összefüggésben tőle kapott valamennyi fizetést, beleértve a szállítási, kézbesítési és postaköltségeket, valamint egyéb költségeket és díjakat; ez nem érinti a 8. § bek. törvény 5. -a. 102/2014.
6.12. Az eladó köteles a 7.10. pont szerinti befizetéseket a fogyasztónak visszaadni, ugyanúgy, ahogyan azt a fogyasztó a fizetéséhez használta. Ez nem érinti a fogyasztó azon jogát, hogy az eladóval más fizetési módban állapodjon meg, amennyiben ezzel összefüggésben a fogyasztót többletdíj nem terheli.
6.13 Az eladó nem köteles a fogyasztó többletköltségét megtéríteni, ha a fogyasztó kifejezetten az eladó által kínált legolcsóbb általános szállítási módtól eltérő szállítási módot választott. A többletköltség a fogyasztó által választott szállítási költség és az eladó által kínált legolcsóbb általános szállítási mód költsége közötti különbözetet jelenti.
6.14 Ha az eladó telephelyén kívül kötött szerződés alapján az árut a szerződés megkötésekor a fogyasztó házához szállították, és az áru természetéből adódóan nem küldhető vissza
az eladónak postai úton, az eladó köteles saját költségén gondoskodni az áru átvételéről a 6.10. pont szerinti határidőn belül.
6.15 A szerződéstől való elálláskor, amelynek tárgya az áru értékesítése, az eladó nem köteles a 7.10 bekezdés szerint a fogyasztónak visszafizetni a kifizetett összeget, mielőtt az árut neki kézbesítették volna, vagy amíg a fogyasztó nem bizonyítja, hogy az árut elküldték. visszaküldi az eladónak, kivéve, ha az eladó azt javasolja, hogy személyesen vagy az általa meghatalmazott személy útján vegye át az árut.
6.16 A fogyasztó köteles az árut visszaküldeni, vagy átadni az eladónak vagy az eladó által az áru átvételére meghatalmazott személynek, legkésőbb a szerződéstől való elállástól számított 14 napon belül.
A fogyasztó az árut az eladónak a következő címre küldi: FABU s. r. o., székhelye: Družstevná 2500/12, 921 01 Piešťany.
Ez nem vonatkozik arra az esetre, ha az eladó személyesen vagy az általa meghatalmazott személyen keresztül kívánja átvenni az árut. Az első mondat szerinti határidőt betartottnak kell tekinteni, ha az árut legkésőbb a határidő utolsó napján átadták szállításra.
6.17 A szerződéstől való elálláskor a vevő viseli az árunak az eladónak vagy az eladó által az áru átvételére meghatalmazott személynek történő visszaküldésének közvetlen költségeit. Az áruk visszaküldésével járó közvetlen költségeket nem lehet előre megfelelően kiszámítani. A rendelkezésre álló információk szerint ezeknek a költségeknek a várható becslése függ a kommunikáció módjától (internetkapcsolat, telefonos vagy papíralapú kommunikáció), az áru méretétől, súlyától, az áru visszaküldésének távolságától és az áraktól, amelyeken a kiválasztott fuvarozó 4,92 EUR ÁFÁ-val és 11,87 EUR ÁFA-ig terjedő összegben nyújtja szolgáltatásait a vevőnek. Ez nem vonatkozik arra az esetre, ha az eladó vállalta, hogy ezeket maga viseli. Amennyiben a Vevő eláll a távollevők között kötött szerződéstől, úgy viseli az áru visszaküldésének költségeit, amelyet jellegéből adódóan postai úton nem lehet visszaküldeni.
6.18 A fogyasztó a szerződéstől való elállást követően vállalja, hogy a megvásárolt árut abban az állapotban szállítja át az eladónak, ahogy azt átadta, azaz. komplett, minden dokumentációval és tartozékkal, sértetlen.
Fogyasztó tudomásul veszi, hogy ha az általa visszaküldött áru az elállás miatt megsérült vagy indokolatlanul elhasználódott, az eladó jogosult az ebből eredő kár megtérítésére, amely abból áll, hogy a fogyasztó felelőssége az áru értékének esetleges csökkenése miatt az elállás miatt. az áru jellegének, tulajdonságainak és működőképességének megállapításához szükségestől eltérő módon történő kezelése (kivéve a bizonyított garanciális hibák miatt visszaküldött árukat).
6.19 Ha a fogyasztó eláll a szerződéstől, az adásvételi szerződés kezdettől fogva eláll, kivéve az áru egy részének visszaküldése vagy cseréje esetét.
Az eladó elállása a szerződéstől
6.20 Az eladó jogosult elállni a szerződéstől elfogyott készletek, áruhiány miatt, vagy ha a szerződésben vállalt áru gyártója, importőre vagy szállítója leállította a gyártást, vagy olyan súlyos változtatást eszközölt, amely lehetetlenné tette a szerződés teljesítését. az eladó szerződésből eredő kötelezettségei vagy vis maior okok miatt, vagy ha minden tőle elvárható erőfeszítés megtétele után sem tudja az árut a jelen általános feltételekben meghatározott határidőn belül a vevőnek átadni, feltételekkel vagy a webáruházban feltüntetett áron, vagy azért, mert a vevő a 18 naptári napos átvételi határidőn belül nem fogadja el a küldeményt. Az eladó köteles erről a vevőt haladéktalanul tájékoztatni, és a szerződésben vállalt áruért már kifizetett foglalót a szerződéstől való elállás közlésétől számított 14 napon belül a vevő által megjelölt számlára történő átutalással visszaküldeni.
6.21 Az eladó fenntartja a jogot, hogy a vevő által utánvétes árut ne fogadja el.
6.22 A jelen szerződési feltételekben foglaltak nem vonatkoznak vállalkozókra. A vevő vállalkozó szerződéstől való elállására a Kereskedelmi Törvénykönyv vonatkozó rendelkezései az irányadók.
- cikk
Hibafelelősség, garancia, reklamáció (reklamációs eljárás)
törvény 18. §-ában foglaltak szerint kerül kiadásra. 250/2007 Coll. módosított fogyasztóvédelemről (továbbiakban Fogyasztóvédelmi Törvény), FABU Panaszügyi Szabályzat s. r. o., székhelye: Družstevná 2500/12, 921 01 Piešťany, Cégazonosító: 50 798 561, ÁFA-szám: 2120516519, ÁFA-azonosító: SK2120516519 bejegyzett kerület. bíróság Nagyszombat, betét sz. 40058/T (a továbbiakban: FABU s. r. o.). Ez a reklamációs eljárás általánosan érvényes a hagyományos üzletekben, valamint a FABU s webáruházában. r. ról ről. A jelen panaszeljárás által nem szabályozott területen az általános jogszabályok az irányadók, ezen belül a 2009/2003. 40/1964 Coll. A módosított Polgári Törvénykönyv (a továbbiakban: Ptk.) rendelkezései. Jelen panasztételi eljárás jelen általános szerződési feltételekkel együtt 2021. február 1-jén lép hatályba és lép hatályba, és a korábbi panasztételi eljárás helyébe lép.
7.1 A reklamációs eljárás szabályozza a vevő (fogyasztó) felelősségi jogait a FABU áruházban vásárolt áruk hibáiért. r. ról ről. vagy a FABU s által üzemeltetett online áruházon keresztül vásárolt. r. ról ről. a www.pohodanaterase.sk weboldalon (a továbbiakban: "online áruház").
7.2 Az eladó felelősséggel tartozik azokért a hibákért, amelyek az eladott termék fogyasztó általi átvételekor jelentkeztek. Használt cikkek esetén nem vállal felelősséget azok használatából vagy elhasználódásából eredő hibákért. Az alacsonyabb áron értékesített áruk esetében nem vállal felelősséget olyan hibáért, amelyért alacsonyabb áron alkudtak ki.
7.3 Az eladó felelősséggel tartozik a fogyasztóval szemben azért, hogy az eladott áru minősége, mennyisége, mértéke vagy súlya megfelel a jogszabályban előírt vagy előírtnak, miközben az eladott árunak hibamentesnek kell lennie, különösen meg kell felelnie a kötelező műszaki előírásoknak. szabványoknak. Az eladó felelősséggel tartozik a fogyasztóval szemben azért, hogy az eladott áruk a teljesítés időpontjában a kifejezetten kicserélt vagy szokásos tulajdonságokkal rendelkeznek, amelyek a szerződés jellegének és céljának megfelelően használhatók megegyeztek, és a dolognak nincsenek jogi hibái.
7.4 A fogyasztónak jogában áll reklamálni a hibásan vásárolt árut a Polgári Törvénykönyvben meghatározott jótállási időn belül, ha az árura nem biztosított hosszabb jótállási idő.
7.5 A webáruházban vásárolt árukra vonatkozó jótállási idő 24 hónap, amely azon a napon kezdődik, amikor a fogyasztó átveszi az árut. Ha használt cikkről van szó, a fogyasztó és az eladó rövidebb, de 12 hónapnál nem rövidebb jótállási időben is megállapodhatnak. A hosszabb ideig tartó használatra szánt dolgokra speciális előírások 24 hónapnál hosszabb jótállási időt írnak elő. A 24 hónapot meghaladó jótállási idő csak a termék egy részére vonatkozhat.
7.6 Az áru átvétele azt a pillanatot jelenti, amikor a fogyasztó az árut a fuvarozótól átveszi, vagy azt a pillanatot, amikor a fogyasztó az árut az eladó üzletében átveszi. Ha a megvásárolt terméket az eladótól eltérő vállalkozó kívánja üzembe helyezni, a szavatossági idő csak az üzembe helyezés napjától kezdődik, feltéve, hogy a fogyasztó az üzembe helyezést legkésőbb három héten belül elrendelte. a tárgy átvételét követően, és a szolgáltatás teljesítéséhez szükséges együttműködést szabályszerűen és időben biztosította.
7.7 Az eladó a Fogyasztó kérésére köteles írásban jótállást vállalni (jótállási jegy). Ha a dolog természete ezt lehetővé teszi, akkor a jótállási jegy helyett elegendő a vásárlást igazoló okmányt kiállítani. Az eladó a Fogyasztónak kiállított jótállási levélben vagy a hirdetésben nyilatkozva a 8.5 pontban meghatározott jótállási kört meghaladó szavatosságot vállalhat. A jótállási levélben az eladó meghatározza a jótállás feltételeit és terjedelmét.
7.8 Javasoljuk, hogy az áru átvételekor a fogyasztó vagy az általa meghatalmazott személy alaposan ellenőrizze, hogy az áru csomagolása nem sérült-e. A szállítási csomagolás vagy az áru nyilvánvaló sérülése esetén azt javasoljuk, hogy ne vegye át a küldeményt. Ha mégis a küldemény felvétele mellett dönt, javasoljuk, hogy a szállítás során észlelt hibákról a helyszínen jegyezzen fel a fuvarozóval (futárral).
7.9 Hibafelelősség azt az eladót illeti meg, akitől a terméket vásárolta. Ha azonban a jótállási jegyben más javításra szánt vállalkozó szerepel, amely az eladónál vagy a fogyasztóhoz közelebbi helyen van, a fogyasztó a kijavítási jogát a garanciális javítást végző vállalkozónál gyakorolja. A javításra szánt vállalkozó köteles a kijavítást az áru értékesítése során az eladó és a fogyasztó között megállapodott határidőn belül elvégezni.
7.10 Ha eltávolítható hibáról van szó, a fogyasztónak joga van annak térítésmentesen, időben és szakszerűen eltávolíttatni. Az eladó köteles a hibát indokolatlan késedelem nélkül eltávolítani.
7.11 Fogyasztó a hiba elhárítása helyett kérheti a termék kicserélését, vagy ha a hiba csak a termék egy részét érinti, akkor az alkatrész cseréjét, ha ez az eladónak az áru árát tekintve indokolatlan költséggel nem jár. az áru vagy a hiba súlyossága.
7.12 Az eladó a hibás terméket a hiba elhárítása helyett mindig hibátlanra cserélheti, ha ez nem okoz komoly nehézséget a fogyasztónak.
7.13 Ha olyan hibáról van szó, amelyet nem lehet eltávolítani, és amely megakadályozza a termék rendeltetésszerű, hibamentes használatát, a fogyasztónak joga van a terméket kicserélni vagy a szerződéstől elállni. Ugyanilyen jogok illetik meg a fogyasztót abban az esetben is, ha a hiba eltávolítható, de ha a fogyasztó a hiba kijavítás utáni újbóli megjelenése vagy nagyobb számú hiba miatt a terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni.
7.14 Egyéb javíthatatlan hiba esetén a fogyasztónak joga van a termék árából ésszerű engedményre.
7.15 Ha az alacsonyabb áron értékesített terméken, vagy a használt terméken olyan hibája van, amelyért az eladó felelős, a fogyasztó a termék cseréjének joga helyett ésszerű árengedményre jogosult.
7.16 A jótállási idő hatálya alá tartozó termékhibákért való felelősségi jogok elévülnek, ha azokat a jótállási időn belül nem gyakorolták.
7.17 Ha használt cikkről van szó, a kellékszavatossági jogok elévülnek, ha azt a használt termék fogyasztó általi kézhezvételétől számított 24 hónapon belül, vagy az eladó és az eladó által megállapított rövidebb szavatossági időn belül nem érvényesítették. fogyasztó, de nem rövidebb 12 hónapnál.
7.18 Nem számít bele a jótállási időbe az az idő, amely a kellékszavatossági jog gyakorlásától addig az időpontig tart, amikor a fogyasztó a javítás befejezését követően köteles volt a terméket átvenni. Az eladó köteles visszaigazolást adni a fogyasztónakarról, hogy mikor gyakorolta a jogát, valamint a javítás végrehajtásáról és annak időtartamáról.
7.19 Csere esetén a jótállási idő az új dolog átvételétől kezdődik újra. Ugyanez vonatkozik arra az esetre is, ha olyan alkatrészt cserélnek, amelyre garanciát vállaltak.
7.20 Az átvételkor nyilvánvaló hibák a következőket jelentik:
az áru mennyiségének hibája, amely a szállítólevélen feltüntetett darab- vagy csomagmennyiség és a ténylegesen átvett mennyiség közötti eltérés, ideértve a tételek helyettesítését is, vagy
az áru minőségi hibája, amelyre a fogyasztó az áru átvételekor haladéktalanul megfelelő gondossággal rájött vagy rájöhetett volna.
7.21 Rejtett hiba a nyilvánvaló hibától eltérő hiba, azaz olyan hiba, amely az áru átvételekor kétségtelenül megvolt, de azt a fogyasztó az átvételkor vagy minden erőfeszítés megtételekor nem tudta észlelni.
7.22 A leszállított és a megrendelt áru mennyisége közötti eltérés nem minősül hibának mindaddig, amíg a fogyasztó az áru megrendelése során hozzájárult a részrendelések kiszállításához. Ebben az esetben az eladó teljesítése részlegesnek minősül.
7.23 A fogyasztó reklamáció esetén bemutatja az eladónak a kifogásolt terméken kívül az áru eredeti vásárlási bizonylatát, ill. számla, jótállási jegy. A fogyasztó a reklamációhoz való jogának gyakorlásához használhatja a reklamációs űrlapot, amelyet a feltételekhez és a panasztételi eljáráshoz mellékelünk. Javasoljuk, hogy a fogyasztó a panaszt írásban az eladó székhelyének címére, a FABU s. r. o., székhelye: Družstevná 2500/12, 921 01 Piešťany. Az eladó visszaigazolja a követelés érvényesítését a fogyasztó felé. A panasz eredményéről a fogyasztót a felhasználói fiókjában megadott elektronikus címen, vagy írásban a panaszban megadott címen értesítik.
7.24 A fogyasztó döntése alapján, hogy a 8.10-8.14 pontok szerinti jogai közül melyiket éli meg a fogyasztó, az eladó köteles meghatározni a panasz kezelésének módját a 2. §-a szerint. m) a 250/2007. haladéktalanul, összetett esetekben legkésőbb a reklamáció benyújtásától számított 3 munkanapon belül, indokolt esetben, különösen, ha a termék vagy szolgáltatás állapotának komplex műszaki értékelése szükséges, legkésőbb a reklamáció napjától számított 30 napon belül készül. A keresetfeldolgozás módjának meghatározása után a kereset azonnali feldolgozásra kerül, indokolt esetben a későbbiekben is feldolgozható; azonban a kereset feldolgozása nem tarthat tovább a követelés benyújtásától számított 30 napnál. A panaszkezelési határidő lejártát követően a fogyasztónak jogában áll elállni a szerződéstől, vagy a terméket új termékre cserélni.
Ha a panasz tárgyát az eladó a reklamáció benyújtásának napjától későbbi napon veszi át, a reklamáció feldolgozásának határideje attól a naptól kezdődik, amikor a panasz tárgyát az eladó átveszi; de legkésőbb addig a pillanatig, amíg az eladó a reklamáció tárgyának átvételét lehetetlenné teszi vagy meggátolja.
Az eladó köteles a panasz feldolgozásáról legkésőbb a panasz benyújtásától számított 30 napon belül, de legkésőbb a panasz feldolgozásáról szóló okirattal együtt írásos dokumentumot kiállítani, ha annak elbírálásának határideje. attól a naptól kezdett futni, amikor a panasz tárgyát az eladó átvette.
7.25 A jótállási idő alatt az online áruházban vásárolt áruk hibáira van lehetőség reklamációra, de a garancia nem vonatkozik az alábbiakban felsorolt hibákra:
vis maiorból eredő események (tűz, árvíz, földrengés stb.) okozta károk által okozott hibák,
az áruk nem rendeltetésszerű használatából eredő hibák, amelyekre az árut nem szánták,
normál kopásból eredő hibák,
az áru konstrukciójában történt szakszerűtlen beavatkozások által okozott hibák,
az áru hibái, amelyek a használati utasításban foglaltaktól eltérő kezelésből és használatból származnak,
a felhasználó által okozott meghibásodások – a termék szakszerűtlen összeszereléséből, szakszerűtlen használatából és gondozásának elhanyagolásából, szakszerűtlen javításból, szakszerűtlen karbantartásból, nem kompatibilis alkatrészekre történő cseréből eredő károk
mechanikai sérülések okozta hibák - normál használat közbeni kopás.
nem megfelelő tárolásból eredő hibák
meghatározott használati idővel rendelkező fogyasztási cikkek esetében, ha e határidő lejárta után jelentkezik ilyen igény
7.26 A termék hasznos élettartamának lejárta nem minősül az áruk károsodásának (például egyes tartozékokkal együtt szállított akkumulátorok élettartama kb. 6 hónap).
7.27 Az igénylőnek joga van a hibafelelősség (reklamáció) gyakorlásával kapcsolatban felmerült szükséges költségek megtérítésére (különösen a reklamált áru feladásakor fizetett postaköltség). Ezt a jogát a fogyasztónak legkésőbb egy hónapon belül kell gyakorolnia a hibákra való jelzési határidő lejártát követően; különben a jog lejár.
7.28 Az érvényes reklamáció feldolgozása után a jótállási idő a reklamáció időtartamával meghosszabbodik. Jogosulatlan reklamáció esetén a jótállási idő nem hosszabbodik meg. Ha a termékreklamációt a termék vagy alkatrész cseréjével rendezték a törvényben meghatározott jótállási időn belül, a jótállási idő a reklamáció rendezésének napjától kezdődik újra. A kárigény időtartamát a kárigény benyújtását követő naptól számítjákés a követelés feldolgozása.
7.29 Ha a fogyasztó a vásárlástól számított első 12 hónapon belül reklamált a termékkel kapcsolatban, az eladó a reklamációt csak szakmai elbírálás alapján tudja elutasítani; a szakértői értékelés eredményétől függetlenül a fogyasztó a szakértői értékelés költségeit, illetve a szakértői értékeléshez kapcsolódó egyéb költségeket nem kötelezheti. Az eladó köteles a reklamáció elutasítását igazoló szakértői értékelés másolatát a fogyasztó rendelkezésére bocsátani, legkésőbb a reklamáció feldolgozásától számított 14 napon belül.
7.30 Ha a fogyasztó a vásárlástól számított 12 hónap elteltével reklamált a termékkel kapcsolatban, és az eladó azt elutasította, a reklamációt intéző személy köteles a panaszkezelési dokumentumban megjelölni, hogy a fogyasztó a terméket kinek küldheti el szakértői értékelésre. Ha a terméket kijelölt személyhez küldik szakértői értékelésre, a szakértői értékelés költsége, valamint minden egyéb kapcsolódó költség a szakértői értékelés eredményétől függetlenül az eladót terheli. Ha a fogyasztó szakmai elbírálással bizonyítja az eladó hiba miatti felelősségét, újra érvényesítheti igényét; a szavatossági idő a szakértői értékelés elvégzése során nem jár le. Az eladó a panasz újbóli benyújtásától számított 14 napon belül köteles megtéríteni a fogyasztónak a szakértői értékeléssel kapcsolatban felmerült valamennyi költséget, valamint az ezzel kapcsolatos, célzottan felmerült költséget. A megújított követelés nem utasítható el.
7.31 A fogyasztó köteles a reklamált terméket a reklamációt követően a megállapodás szerinti határidőn belül, de legkésőbb a kijavítási határidő lejártától számított egy hónapon belül átvenni. Ha a fogyasztó késedelembe esik az átvétellel, az eladó az árut a fogyasztó költségére közraktárban vagy más letétkezelőnél tárolhatja, illetve értesítést követően a fogyasztó költségére értékesítheti.
7.32 A cég elérhetőségei:
FABU s. r. o., székhelye: Družstevná 2500/12, 921 01 Piešťany, Cégazonosító: 50 798 561, ÁFA-szám: 2120516519, ÁFA-azonosító: SK2120516519 bejegyzett kerület. bíróság Nagyszombat, betét sz. 40058/T, email: info@pohodanaterase.sk, mobiltelefon: +36 301 292 588
7.33 Felügyeleti szerv:
Szlovák Kereskedelmi Felügyelet (SOI)
SOI Felügyelőség a Trnava régióban
Pekárska 23, 917 01 Trnava 1
Felügyeleti Osztály
telefon: 033/3212 527, 033/3212 521
fax: 033/3212 523
7.34 Tájékoztatás az alternatív vitarendezési rendszeren keresztül történő vitarendezés lehetőségeiről és feltételeiről
A vevőnek, mint fogyasztónak (nem vállalkozónak) joga van helyesbítési kérelemmel fordulni az eladóhoz, ha nem elégedett azzal, ahogyan az eladó panaszát kezelte, vagy úgy véli, hogy az eladó megsértette a jogait. Abban az esetben, ha az eladó erre a megkeresésre nemleges választ ad, vagy annak elküldésétől számított 30 napon belül nem válaszol, a fogyasztónak jogában áll javaslatot tenni az alternatív vitarendezés kezdeményezésére a törvény szerinti alternatív vitarendezési szervhez. 3. § (2) bekezdése szerint az alternatív vitarendezési szerv és a listára feljogosított jogi személy, a 391/2015. 2. és 5. § bek. törvény 2. -a 391/2015. pontja szerint meghatározott módon teheti meg a fogyasztó az ajánlatot. törvény 12. §-a, a 391/2015. A fogyasztó panaszt nyújthat be az RSO alternatív vitarendezési platformján keresztül is, amely online elérhető: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2
Alternatív vitarendezést csak a fogyasztó vehet igénybe - az a természetes személy, aki a fogyasztói szerződés megkötése és teljesítése során nem üzleti tevékenysége, munkavégzése vagy foglalkozása körében jár el, és csak a fogyasztó és az eladó közötti jogvitára vonatkozik, fogyasztói szerződésből eredő vagy a fogyasztói szerződéshez kapcsolódó. Az alternatív vitarendezés csak a távollevők között kötött szerződésekre vonatkozik. Az alternatív vitarendezés nem vonatkozik azokra a vitákra, ahol a vita számított értéke nem haladja meg a 20 eurót. Az alternatív vitarendezés kezdeményezésére a fogyasztó jogosult javaslatot tenni az illetékes alternatív vitarendezési szervezethez, amely a Szlovák Köztársaság Belügyminisztériuma által vezetett listán (https://) bejegyzett jogi személy. www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych -sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1) vagy a Szlovák Kereskedelmi Felügyelet (www.soi.sk)
Az alternatív vitarendezéssel kapcsolatos további információk az Általános Szerződési Feltételek 10. cikkében találhatók.
7.35 Az eladó felelősségét az áruk hibáiért vevő - vállalkozó esetén a Kereskedelmi törvénykönyv (módosított 513/1991. sz. törvény) vonatkozó rendelkezései az irányadók, hacsak jelen feltételek másként nem rendelkeznek.
7.36 Az eladó nem fogadja el az utánvéttel küldött árut.
- cikk
Szállítás
8.1 Az adásvételi szerződéssel kapcsolatos minden értesítést, jelentést vagy egyéb tevékenységet a másik szerződő félnek írásban, elektronikus levélben, személyesen vagy postai szolgáltatón keresztül (a feladó választása szerint) kell kézbesíteni. A vevő a felhasználói fiókjában megadott e-mail címre és/vagy a vevő által megadott más címre kézbesíti. Az eladónak a következő címre szállítják:
FABval vel. r. o., székhelye: Družstevná 2500/12, 921 01 Piešťany, Cégazonosító: 50 798 561, ÁFA-szám: 2120516519, ÁFA-azonosító: SK2120516519 bejegyzett kerület. bíróság Nagyszombat, betét sz. 40058/T, email: info@pihenesateraszon.hu, mobiltelefon: +36 301 292 588
Az eladó az utánvétes árut nem fogadja el.
8.2 A jelentések, értesítések és egyéb intézkedések kézbesítése a másik szerződő félnek az alábbiakban felsorolt időpontokban történik:
elektronikus levélben vagy postai szolgáltatón keresztül történő kézbesítés esetén abban az időpontban, amikor a szerződő félnek objektív lehetősége volt a bejelentés, értesítés vagy egyéb cselekmény megismerésére,
személyes kézbesítés esetén vagy a postai szolgáltatón keresztül a csomag címzett részére történő átvételével,
személyesen vagy postai szolgáltatón keresztül történő kézbesítés esetén a csomag átvételének megtagadásával is, ha a címzett (vagy a megbízásából a csomag átvételére jogosult) a csomag átvételét megtagadja.
- cikk
Vitarendezés és tájékoztatás a vitarendezés lehetőségeiről és feltételeiről az alternatív vitarendezés rendszerén keresztül
9.1 Az eladó és a vevő között a webáruház használatával és a jelen feltételek szerinti szerződéses jogviszony létrejöttével összefüggésben keletkező jogviszonyok, valamint olyan kérdések, amelyekre a jelen feltételek nem vonatkoznak, vagy csak részben a Szlovák Köztársaság jogrendje szabályozza, beleértve azt is, ha a szerződés külföldi elemet tartalmaz, a szerződő felek a Szlovák Köztársaság alkalmazandó jogát választják. Jogi vita esetén a szerződő felek megállapodása alapján a jogot a Szlovák Köztársaság bíróságai határozzák meg.
9.2 Az eladó és a fogyasztó közötti vita esetén a fogyasztó jogosult az eladóhoz jogorvoslati kérelemmel fordulni, ha a fogyasztó nem elégedett a panasz kezelésének módjával, vagy ha úgy véli, hogy az eladó megsértette jogokat. A javítási kérelmet e-mailben az info@pohodanaterase.sk e-mail címre vagy postai úton az eladó FABU s címére lehet benyújtani. r. o., székhelye: Družstevná 2500/12, 921 01 Piešťany. Ha az eladó a megkeresésre nemleges választ adott, vagy annak elküldésétől számított 30 napon belül nem válaszolt, a fogyasztónak jogában áll alternatív vitarendezés megindítására javaslatot benyújtani valamelyik alternatív vitarendezési szervhez.
9.3 Az alternatív vitarendezés megkezdése érdekében a fogyasztó jogosult javaslatot tenni az illetékes alternatív vitarendezési szervhez, amely a Szlovák Köztársaság Belügyminisztériuma által vezetett listán (https: //www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie- sprebbitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-sprebbitelskych-sporov-1 ) vagy a Szlovák Kereskedelmi Felügyelet (www.sk.sk)so. törvény, míg az alternatív vitarendezés feltételeit a 2011. évi CX. 391/2015. az alternatív vitarendezésről. Az alternatív vitarendezés csak a távollevők között kötött fogyasztói szerződésekből eredő jogvitákra vonatkozik.
9.4 A fogyasztó az EU által működtetett alternatív vitarendezési platformon, az RSO-n keresztül is benyújthat panaszt. Panaszt a https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2 címen található online űrlap kitöltésével lehet benyújtani. A fogyasztónak joga van választani az alternatív vitarendezés tárgyai közül.
9.5 Az alternatív vitarendezés egyes szereplői általi vitarendezést csak a fogyasztó kérheti. Fogyasztó az a természetes személy, aki a fogyasztói szerződés megkötése és teljesítése során nem üzleti tevékenysége, munkavégzése vagy foglalkozása körében jár el.
9.6 Az alternatív vitarendezés alanya jogszabályban meghatározott esetekben elutasíthatja az ajánlatot, például ha a vita számított értéke nem haladja meg a 20 eurót, vagy ha a fogyasztó az ajánlatot a naptól számított egy év elteltével nyújtja be. az eladó nemleges válaszának kézbesítésétől, vagy a kérelem észrevételének 30 napos határideje hiába telt le.
9.7 A törvény által létrehozott hatóságok, amelyek a Szlovák Kereskedelmi Felügyelet, a Hálózati Iparágak Szabályozási Hivatala, az Elektronikus Hírközlési és Postai Szolgáltatások Szabályozási Hivatala, ingyenesen rendezik a vonatkozó vitákat. A Szlovák Köztársaság Gazdasági Minisztériuma által vezetett listán szereplő felhatalmazott jogi személy az alternatív vitarendezési szabályzatában előírhatja, hogy az alternatív vitarendezés kezdeményezéséért 5 eurót meg nem haladó összegű díjat kér a fogyasztótól. Az esetleges díj összegét az ARS entitások listája tartalmazza. A vita alternatív megoldásával kapcsolatos költségeket, amelyek lehetnek például az iratok postai kézbesítésének díjai, a vitában részt vevő felek külön-külön viselik.
9.8 Az alternatív vitarendezés alanya úgy jár el az alternatív vitarendezéssel, hogy a vita a lehető leggyorsabban megoldódjon, elkerülje a szükségtelen késedelmeket, gazdaságosan járjon el, anélkül, hogy a vitában részt vevő felekre és más személyekre szükségtelen és aránytalan terhet róna; lehetőség szerint elsősorban telefonos kapcsolattartást és elektronikus kommunikációt alkalmaz.
9.9 Az alternatív vitarendezés alanya az alternatív vitarendezést a keltétől számított 90 napon belül megszüntetia kezdetekről. Különösen összetett esetekben az alternatív vitarendezés alanya az első mondat szerinti határidőt 30 nappal meghosszabbíthatja, akár többször is. Az alternatív vitarendezés alanya köteles haladéktalanul tájékoztatni a vitában érintett feleket a második mondat szerinti minden egyes határidő-hosszabbításról, a határidő meghosszabbításának indokával együtt.
9.10 Ha a vitában részt vevő felek és az alternatív vitarendezés alanya között nem jön létre megegyezés, az alternatív vitarendezés során feltárt tények alapján arra a következtetésre jut, hogy az eladó megsértette a fogyasztó jogait. a fogyasztói jogok védelméről szóló szabályzatot, az alternatív vitarendezést nem kötelező erejű indokolással ellátott vélemény kiadásával megszünteti.
9.11 Az EU-n, Izlandon és Norvégián belüli vásárlás során a fogyasztók igénybe vehetik az Európai Fogyasztói Központok (ESC) szolgáltatásait alternatív vitarendezésre. Ezek a központok:
tájékoztatja Önt az európai és nemzeti fogyasztóvédelmi jogszabályok szerinti jogairól,
tanácsot ad a panasza további megoldásának lehetséges módjairól,
hogy segítsen békés egyezségre jutni azokkal a külföldi kereskedőkkel, akiktől árukat vagy szolgáltatásokat vásárolt akár online, akár személyesen,
az illetékes hatósághoz irányítja, ha az ESC hálózat nem tud segíteni.
- cikk
Egyéb rendelkezések
10.1 A vásárló tudomásul veszi, hogy a webáruház szoftverei és egyéb összetevői (beleértve a kínált áruk fényképeit is) szerzői jogvédelem alatt állnak. A Vásárló vállalja, hogy nem végez olyan tevékenységet, amely lehetővé tenné számára vagy harmadik személyek számára, hogy beavatkozhassanak a webáruházat alkotó szoftverekbe vagy egyéb összetevőkbe, vagy használják azokat.
10.2 Az eladót semmilyen magatartási kódex nem köti a vevővel szemben.
10.3 Abban az esetben, ha a jelen feltételek bármely rendelkezése érvénytelen, hatálytalan és/vagy végrehajthatatlan, ez nem érinti a többi rendelkezés érvényességét, hatékonyságát és/vagy érvényesíthetőségét. Ebben az esetben az eladó kötelezettséget vállal arra, hogy az érintett rendelkezést indokolatlan késedelem nélkül új érvényes rendelkezéssel helyettesíti, amelynek tartalma a lehető legnagyobb mértékben megfelel az eredeti rendelkezés céljának.
10.4 Az eladó tájékoztatást ad a vásárlónak a funkcionalitásról, ideértve az elektronikus tartalom védelmét szolgáló technikai védelmi intézkedéseket is, ha vannak ilyenek.
10.5 Az Eladó adott esetben tájékoztatja a Vevőt arról, hogy az Elektronikus Tartalom kompatibilis-e olyan hardverrel és szoftverrel, amelyről az Eladó tud, vagy ésszerűen elvárja, hogy megismerje.
10.6 Az eladó fenntartja magának a jogot, hogy a frissített változat megjelenésének napján hatályba lépő feltételeket elsősorban jogszabályi okokból és/vagy a szolgáltatásnyújtás körének és módjának megváltozása, ill. áruk értékesítésével, vagy az eladó üzletpolitikájának megváltoztatásával.
10.7 A jelen szerződési feltételek érvényessége az eladó által kiadott új feltételek hatályával jár le, amelyek a jelen feltételek helyébe lépnek. Az eladó az új feltételek szövegéről a vevőt a https://pohodanaterase.sk/ oldalon való közzététellel és/vagy a vevő által a megrendelésben vagy a felhasználói fiókban megadott e-mail címére történő elküldésével tájékoztatja.
10.8 Az adásvételi szerződésben és az üzleti feltételekben foglaltak vevő részére történő biztosítása, biztosítása, elérhetővé tétele és megerősítése a rendelés visszaigazolásának a vásárló e-mail címére történő elküldésével, valamint a rendelési specifikációt, a feltételeket és az adózási dokumentumokat tartalmazó dokumentumok csatolásával történik. az áru megvásárlásáról. Az adásvételi szerződés tartalmát a továbbiakban a webáruház informatikai rendszerében rögzítjük és tároljuk.
10.9 Jelen szerződési feltételek 2020. október 1-jén lépnek hatályba és lépnek hatályba, és felváltják a 2020. szeptember 30-ig hatályos feltételeket.
ADÁSVÉTELI SZERZŐDÉSŐL ÉS AZ ÁRUK VISSZATÉRÉSÉRE VONATKOZÓ ŰRLAP
- és azt követő §-ai szerint. számú törvény 102/2014. a fogyasztóvédelemről távértékesítéssel kötött szerződés vagy üzlethelyiségen kívül kötött szerződés alapján történő áruértékesítés vagy szolgáltatásnyújtás során, valamint egyes törvények módosításáról
Eladó: FABU s. r. o., székhelye: Družstevná 2500/12, 921 01 Piešťany, Cégazonosító: 50 798 561, ÁFA-szám: 2120516519, ÁFA-azonosító: SK2120516519 bejegyzett kerület. bíróság Nagyszombat, betét sz. 40058/T, email: info@pohodanaterase.sk, mobil: +36 301 292 588
Vevő (fogyasztó**):
Ezúton kijelentem, hogy elállok az adásvételi szerződéstől és visszaküldöm az alábbi termékeket:
Számlaszám:............................................... ................................................ .. ................................................
Termékleírás:............................................... ................................................... ..............................................
Az áru átvételének dátuma:................................................ ...................................................... .....................................
A fogyasztó vezeték- és vezetékneve:................................................ ..................................................... ......................
A fogyasztó címe:................................................ ...................................................... ......................................
Az elállás oka (nem kötelező):................................................ .. .................................................. ..................
................................................ .. .............................................................. .................................................. .......
Ezért visszatérítést kérek (csak egy lehetőséget hagyjon meg – a nem megfelelőt húzza át):
- a számla teljes értékéből (minden kiszámlázott áru szerződéstől való elállás tárgyát képezi) ill
- részleges számlaérték (az árunak csak egy bizonyos része vonatkozik a szerződéstől való elállásra)
A visszaküldött szerződés tárgyának megnevezése és darabszáma (csak abban az esetben, ha csak a szerződés tárgyának egy részét küldi vissza):
................................................ .. .............................................................. .................................................. .......
A visszaküldéshez szükséges érték: ................................
A kért összeget küldje vissza nekem (nem megfelelőt húzza ki, és töltse ki a kiválasztottat):
- postai utalványon a címemre (fent felsorolva)
- banki átutalással - adja meg a bank számát és kódját vagy az IBAN-t: ................................. ...................................
Ha az áru nem része a küldeménynek, tudomásul veszem, hogy az eladó nem köteles a pénzt visszaküldeni a szerződéstől való elállás kézbesítésétől számított 14 napon belül addig a pillanatig, amíg az árut nem szállítják át neki. , vagy ha nem bizonyítom, hogy az árut elküldték. Legkésőbb az elállás napjától számított 14 napon belül köteles az árut az eladónak elküldeni.
.................................................. ................................................
Dátum A fogyasztó aláírása
Javasoljuk, hogy kövesse ezeket a lépéseket a problémamentes megoldás érdekében.
Ha el kíván állni a távollevők között kötött adásvételi szerződéstől, töltse ki és küldje el ezt az űrlapot az eladó címére.
Javasoljuk, hogy ezt a kitöltött űrlapot az áruval együtt küldje el.
Ha lehetséges, helyezze az árut az eredeti csomagolásba (bár ez nem kötelező, ezzel a lépéssel segítene nekünk)
Javasoljuk, hogy a szállítás során biztosítsa az árut sérülések ellen (javasoljuk, hogy tartsa be a fuvarozó csomagolási móddal kapcsolatos feltételeit)
Csatolja az eredeti számlát vagy jótállási jegyet, vagy a vásárlást igazoló egyéb bizonylatot.
A becsomagolt árun a fuvarozó utasítása szerint tüntesse fel a címzett címét: FABU s. r. o., székhelye: Družstevná 2500/12, 921 01 Piešťany.
Semmilyen körülmények között ne küldje el az árut utánvéttel! Utánvéttel feladott árut a címzett nem fogad el.
** Fogyasztó: az a természetes személy, aki a fogyasztói szerződés megkötése és teljesítése során nem iparűzési vagy egyéb vállalkozási tevékenysége körében jár el.
PANASZ ŰRLAP
Ha reklamálni szeretne a vásárolt áruk hibái miatt, töltse ki és küldje el az áruval együtt ezt az űrlapot a következő címre: FABU s. r. o., székhelye: Družstevná 2500/12, 921 01 Piešťany,
e-mail: info@pihenesateraszon.hu, mobil: +36 301 292 588 (a továbbiakban: "FABU s. r. o.")
Eladó: FABU s. r. o., székhelye: Družstevná 2500/12, 921 01 Piešťany, Cégazonosító: 50 798 561, ÁFA-szám: 2120516519, ÁFA-azonosító: SK2120516519 bejegyzett kerület. bíróság Nagyszombat, betét sz. 40058/T
Vevő (**fogyasztó):
A fogyasztó vezeték- és vezetékneve:................................................ ..................................................... ...............
A fogyasztó aktuális szállítási címe:................................................ ..................................................... ...
A fogyasztó e-mail címe (nem kötelező, de megkönnyíti a panasz feldolgozását): ................................ ..............................
Számlaszám:............................................... ................................................ .. ................................................
Rendelésszám: ............................................... ................................................ .. ...................................
Az áru átvételének dátuma:................................................ ...................................................... .....................................
Az igényelt áru leírása:
kód
Termék név
Az ár
Darabszám
A hiba leírása/a reklamáció oka
A fogyasztó által javasolt megoldás:
☐a) hibaelhárítás/javítás ☐b) áru cseréje újakra
☐c) pénz visszafizetése a számlára ☐d) árcsökkentés (javaslat a kedvezmény mértékére)................................. ...........
A FABU általi visszatérítés esetén. r. o., a visszaküldés a vevő által a rendelés kifizetésekor alkalmazott móddal megegyező módon történik. Ha a megrendelés létrehozásakor "utánvét" fizetést adott meg, és az összeget vissza kívánja küldeni a számlára, vagy az összeget egy másik számlára szeretné visszaküldeni, mint amit a megrendelésben megadottfüggőség esetén kérjük, erősítse meg/pipálja be hozzájárulását, és adja meg számlaszámát (ez felgyorsíthatja a pénzvisszatérítést) vagy erősítse meg/pipálja be hozzájárulását a postai utalványon történő pénzküldéshez és adja meg e célból a címét.
☐Elfogadom, hogy visszautaljam az összeget a következő bankszámlámra: IBAN..................................... ..............
☐Hozzájárulok a visszatérítéshez postai utalványon a következő címre: .................................... ... ................................................... .. .................................................. ................................................ .. ..............
.................................................. ................................................
Dátum Aláírás
A reklamáció eladó általi kézhezvételének és aláírásának dátuma: ................................................ ..... ................FABU p. r. ról ről.
Ha kérdése van a követeléssel kapcsolatban, forduljon az eladóhoz e-mailben az info@pihenesateraszon.hu e-mail címen vagy telefonon a +36 301 292 588 számon.
Javasoljuk, hogy kövesse ezeket a lépéseket a problémamentes megoldás érdekében.
Ha reklamálni szeretne az áruval kapcsolatban, töltse ki és küldje el ezt az űrlapot az eladó címére.
Javasoljuk, hogy ezt a kitöltött űrlapot az áruval együtt küldje el.
Ha lehetséges, helyezze az árut az eredeti csomagolásba (bár ez nem kötelező, ezzel a lépéssel segítene nekünk)
Javasoljuk, hogy a szállítás során biztosítsa az árut sérülések ellen (javasoljuk, hogy tartsa be a fuvarozó csomagolási móddal kapcsolatos feltételeit)
Csatolja az eredeti számlát vagy jótállási jegyet, vagy a vásárlást igazoló egyéb bizonylatot.
A becsomagolt árun a fuvarozó utasítása szerint tüntesse fel a címzett címét: FABU s. r. o., székhelye: Družstevná 2500/12, 921 01 Piešťany.
Semmilyen körülmények között ne küldje el az árut utánvéttel! Utánvéttel feladott árut a címzett nem fogad el.
** Fogyasztó: az a természetes személy, aki a fogyasztói szerződés megkötése és teljesítése során nem iparűzési vagy egyéb vállalkozási tevékenysége körében jár el.